Borsik voor het kind in het pak

Doorzoek de website met tags
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1900 - 1950
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 2004-03-20

Borsik voor een meisje gemaakt van bedrukte katoen, een witte ondergrond met gestyleerde bloem- en bladmotieven in bruin, blauwgrijs en groen. De hals is afgezet met een rood-zwart geruit biesje. De polsen en het rechter achterpand is afgezet met zwart-wit langet. Door de kleurstelling van het langetband is dit jak bedoeld voor de rouwdracht. Het is een jak dat in de zomer gedragen is. Bedrukte katoen, witte ondergrond met gestyleerde bloem- en bladmotieven in bruin, blauwgrijs en groen, zijnaden achter met splitten, mouwsplitten met haken en trensjes, mouwen en achterpand afgewerkt met zwart-wit langet, geruit biesje rond de hals, gevoerd met witte katoen, voor in de zomer.