Borsik of opkledersborsik gedragen door kindje in de baker

onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1966-05-31

Opkledersborsik gemaakt van dun rood baai en afgezet met rose-geel zijden koor. De borsik is gevoerd met een naturelkleurige wol met initialen A.K. in het midden van het voorpand. Een opkledersborsik of opkledertje werd door het pasgeboren kind in de eerste week gedragen. Ook werd het wel bij de doop gedragen. Zgn opkledersborsik, dun rood baai, afgezet met rose/geel zijden koor, zijnaden naar achteren geplaatst, trensjes bij splitjes, polsen en voor de sluiting achter, gevoerd met naturelkleurige wol met initialen A.K. in het midden.