Bamboe haarkam, versierd met gedroogd vruchtvlees

TM-1943-13
voor 1949
Pegunungan Arfak (regentschap)

Haarkam van bamboe, vier tanden, 19 cm lang. De kam heeft aan de bovenkant een gebogen uitsteeksel, versierd met ingesneden ringen. Aan het uiteinde van dit uitsteeksel is een ronde stekelvrucht bevestigd, waaromheen een blad zilverpapier is vastgemaakt. De top van de kam is ringvormig uitgesneden. Aan deze ring hangt een houten schakelketting van 4 losse in elkaar, gesneden schakels. De schakels bestaan uit twee en een in dwarsdoorsneden ruitvormig middenstuk. Aan het einde der 19 cm lange ketting is een stuk gedroogd vruchtvlees geplakt.