Babyborsikkie gedragen door het kindje in de baker.

Doorzoek de website met tags
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1875 - 1925
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
schenking 1979-07-07

Babyborsikkie, gedragen door het kindje in de baker. Het borsikkie is gemaakt van bedrukte katoen, wit fond met bloemmotief in allerlei kleuren. De mouwtjes en het rechter achterpand afgezet met rood-wit langet met een kruisjespatroon. Het halsje is afgezet met roodgeruite katoen. Het borsikkie is gevoerd met witte katoen. Bedrukte katoen, wit fond met bloemmotief in allerlei kleuren, mouwtjes en rechter achterpand afgezet met rood/wit langet, halsje afgezet met roodgeruite katoen, gevoerd met witte katoen, zijnaden naar achteren geplaatst, achterpanden iets langer dan het voorpand, sluiting d.m.v. haken en trensjes.