Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

• Blog

De Amerikaanse cowboy is een personificatie van moed, vaardigheid en individualisme. In de media kennen we de cowboy alleen als een witte man, maar dit blijkt toch historisch incorrect te zijn. In dit blog lees je meer over hoe mode en populaire cultuur wordt ingezet om de onderbelichte verhalen van black cowboys aan het licht te brengen.

• Blog
    Blog Modemuze Roberto Luis Martins. Josephine Bonaparta ca. 1808, Baron Antoine-Jean Gros, Museum Mass+®na (Nice, Frankrijk). Tupac Shakur ca. 1995Josephine Bonaparte ca. 1808, Baron Antoine-Jean Gros, Museum Masséna (Nice, Frankrijk). Tupac Shakur ca. 19
    4

Hoewel de kleding van Josephine Bonaparte en Hip Hop-legende Tupac Shakur op weinig vlakken overeenkwam, deelden zij allebei een voorliefde voor paisley. Voor Josephine was dit echter een manier om haar elitaire positie aan te geven, terwijl Tupac zich hiermee associeerde met het straatleven in LA.