Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

30 apr 2015

In het Amsterdam Museum werd het publiek zelf uitgenodigd om een tentoonstelling te maken, voor...

25 feb 2015

Elk jaar komen er studenten van AMFI een kijkje nemen in het depot van het Amsterdam Museum. Afgelopen week kregen 2e jaars studenten een inkijkje in verschillende technieken: Zaans stikwerk, smokken, plooien, rimpelen, vouwen, knippen, draad opnaaien, inleggen en patchwork en borduurwerk.

11 feb 2015

Hoe zet je een grote paraplu op een aantrekkelijke manier op de foto? Dat bleek nog best lastig, zo ondervonden ze bij het Amsterdam Museum

23 dec 2014

Één van Charleston jurken uit het depot van het Amsterdam Museum werd vorige week opnieuw gefotografeerd. De jurk is typerend voor de jaren 1920 en door de fragiele dunne stoffen en kraaltjes bijzonder kwestbaar.