Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

21 okt 2022

Nog tot en met 30 oktober 2022 richt het Allard Pierson met Zeur niet! de schijnwerpers op het fenomeen musical in Nederland, en dan met name de musicals van Annie M.G. Schmidt.

29 sep 2021

In de balletwereld is gender vaak een vast gegeven - dansen op spitzen is dan ook historisch gezien vaak voorbehouden aan vrouwen. Larry Ree danste op deze spitzen als prima ballerina Ekathrina Sobechanskaya diverse vrouwenrollen voor de Original Trockadero Gloxinia Ballet Company uit New York.

• Blog
    Detail van Art - Goût - Beauté, Feuillets de l' élégance féminine, Janvier 1924, No. 41, 4e Année, p. 13, anoniem, 1924, Rijksmuseum.

12 jan 2018

Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat, van dijzak tot waaier, al eeuwenlang is een outfit pas klaar met de juiste accessoires. In deze driedelige blogserie wordt per dagdeel gekeken naar de vele ditjes en datjes die zorgen voor een geslaagde look.

• Blog
    Foto, Twee vrouwen in een park, Parijs, Frères Seeberger, 1912, Rijksmuseum.

21 dec 2017

• Blog
    Campagnebeeld Accessories are a Girl's Best Friend (2017-2018), Tassenmuseum Hendrikje.

29 nov 2017

20 apr 2017

In het Tassenmuseum Hendrikje is van 11 maart tot 27 augustus 2017 de tentoonstelling It's a Men's World te zien. Omdat mannen door de eeuwen heen altijd diverse soorten tassen hebben gedragen bekijken we in deze driedelige serie over mannentassen de vraag Fashion or Function? In deel 2 kijkt Leonie Sterenborg, conservator in het Tassenmuseum Hendrikje, voor ons naar werk- en aktetassen, de sporttas en reis- en vrijetijdstassen.

• Blog
    De tentoonstelling It’s a Men’s World is van 11 maart t/m 27 augustus 2017 in Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam te zien.

19 mrt 2017

In het Tassenmuseum Hendrikje is van 11 maart tot 27 augustus 2017 de tentoonstelling It's a Men's World te zien. Omdat mannen door de eeuwen heen altijd diverse soorten tassen hebben gedragen bekijken we in deze driedelige serie over mannentassen de vraag Fashion or Function? In deel 1 kijkt Leonie Sterenborg, conservator in het Tassenmuseum Hendrikje, voor ons naar zakken in mannenkleding, jachttassen en sporrans.