Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

Filter

5 feb 2015

Regelmatig brengen ontwerpers en makers bezoekjes aan het depot van Museum Rotterdam. Zo kwam Thijsvan Buuren, ondernemer achter de borduurbedrijfjes Tegendraads en de Borduurboer, ook langs en was gefascineerd door de geheimzinnige voorstellingen op de antieke merklappen in de collectie van het museum.

13 jan 2015

Zelf een hoed maken is nog niet zo eenvoudig. Er zijn workshops waar je leert om met gaas een hoedenvorm te modelleren die je daarna kunt versieren. Maar hoeden maken van vilt is alleen voor profi’s. Vooral als je dat vilt eerst ook nog zelf moet maken.

prent gebruikt als briefhoofd Kralingse Katoenmaatschappij

21 nov 2014

Oosterse patroontjes en kleding van dun katoen bepaalden afgelopen zomer sterk het modebeeld. Een historische variant op deze imitatiebatiks vormen een nieuwe aanwinst in de collectie van Museum Rotterdam.

18 okt 2014

In de tentoonstelling Echte Rotterdammers: wat maken we nou? (18 oktober 2014 tot 15 maart 2015) gaan museum en publiek op zoek naar wat die hardwerkende, rauwe, moderne Rotterdammers allemaal maken en hoe dit de stad vormt.