Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

Filter

24 mrt 2016

Kleren zijn op het eerste gezicht niet de meest voor de hand liggende voorwerpen om honderden jaren in stand te houden. Waarom worden kledingstukken dan toch door musea verzameld?

Afbeelding 1, achter de schermen Catwalk! Rijksmuseum. foto: Carola van Wijk.

23 feb 2016

Op vrijdag 19 februari opende de tentoonstelling Catwalk: Mode in het Rijksmuseum. Deze blog  neemt je mee door een aantal zalen en geeft een kijkje achter de schermen bij de opbouw

24 mrt 2015

Ieder half jaar wordt de opstelling in de kostuumvitrine van het Rijksmuseum gewisseld. Aan een week inrichten gaan maanden van zorgvuldige voorbereiding vooraf. Zo moet een thema worden bedacht, kostuums worden geselecteerd en teksten geschreven. Hier een korte impressie van verschillende werkzaamheden achter de schermen.