Laat je inspireren door kennis en vakmanschap van onze Modemuze community

Mel, De stijl van Zuidoost, foto: © Les Adu

3 dec 2018

Mel draagt grote zilveren oorringen, hoops, een stijlitem dat nu met regelmaat in de mode is. Zo ook nu weer. Naast een modieus stijlitem is het ook een cultureel stijlitem. Een item dat voor verschillende mensen in verschillende contexten iets anders kan betekenen. Een item dat niet onbewust gedragen kan worden.

Blog Modemuze New Fashion Narratives Carmen Hogg

23 okt 2017

Wat moeten musea doen om een diverse en inclusieve 'fashion world' te (re)presenteren? Veel musea hebben hun collecties vooral vanuit een eurocentrisch perspectief beschreven en gepresenteerd. New Fashion Narratives wil die blik verbreden met onder andere presentaties, discussies en blogs.

Bernard Owusu Asare in een Dashiki

29 mei 2017

De Dashiki: een kleurrijk, wijd, vaak lang shirt met een print die als 'African' geïnterpreteerd wordt. Maar wat is eigenlijk de achtergrond en betekenis van dit kledingstuk?