Mondriaan Fonds ondersteunt 'Publiek als muze'

1 november 2016

Het Mondriaan Fonds heeft onlangs een subsidie toegekend aan Modemuze's nieuwe project Publiek als muze (2016-2018). Dankzij het Mondriaan Fonds krijgt het samenwerkingsverband van musea de mogelijkheid om het platform verder uit te bouwen en een volgende stap te zetten in de verdere verbinding van de museumpraktijk, de community en het web.

De subsidie geeft een geweldige impuls aan het samenwerkingsverband. De ondersteuning van het fonds zorgt ervoor dat het publiek actiever betrokken wordt bij de offline activiteiten van de deelnemende musea: het publiek als muze. De deelnemende Modemuzemusea zijn het Mondriaan Fonds erg dankbaar voor deze subsidietoekenning.

Het Mondriaan Fonds heeft drie jaar geleden een subsidieregeling voor musea en erfgoedinstellingen, die duurzame samenwerkingen met één of meerdere musea of andere maatschappelijke partijen aangaan, in het leven geroepen. Op het nieuwe online platform van het Mondriaan Fonds kunnen instellingen hun ervaringen over deze samenwerkingsverbanden en de subsidieregeling delen. Met dit platform wil het Mondriaan Fonds deze projecten zichtbaar maken om kennis met het veld te delen. Ook Modemuze komt op dit platform aan bod.

Geïnspireerd? Kijk voor meer informatie op het Platform Samenwerking Musea (hyperlink: https://www.mondriaanfonds.nl/samenwerking/).