Workshop ‘Pimp je warme trui’ voor warmetruiendag @Verzetsmuseum Amsterdam - GEANNULEERD/CANCELLED

feb '20 02
Verzetsmuseum Amsterdam
11:30 - 16:00

Kom zondag 2 februari in het kader van de tentoonstelling ‘Mode op de bon’ een oude trui up-cyclen zodat je klaar bent voor warmetruiendag! Kunstenaar Marieke Voorsluijs (oprichter van Club Geluk) leert je verschillende technieken als doorstoppen en mazen, waarmee jij jouw oude wollen trui omtovert tot een verfraaid pareltje dat er zo goed als nieuw uit ziet.

Planetentrui

Vrijdag 7 februari 2020 is het Warmetruiendag. Een jaarlijks terugkerende klimaatactie waarmee mensen worden opgeroepen om minder energie te verbruiken, door de verwarming een graadje lager te zetten en een warme trui aan te trekken. Het Verzetsmuseum Amsterdam haakt hierop aan door voor bezoekers een breiworkshop te organiseren. Met ouderwetse technieken zoals doorstoppen en mazen, die ook tijdens de oorlog werden gebruikt, krijgen oude warme truien een nieuw leven.

De workshop is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Deelname kost € 27,- (incl. bezoek aan de tentoonstelling), mensen die in het bezit zijn van een Stadspas of Museumkaart betalen slechts € 15,- . Voorafgaand aan de workshop is er om 11:30 uur een exclusieve speedtour door Mode op de bon.

Tentoonstelling Mode op de bon

De workshop is onderdeel van de randprogrammering bij de tentoonstelling Mode op de bon, over het nieuwe modebeeld dat ontstaat tijdens de bezetting. Direct na de Duitse inval in 1940 valt de import weg. Textiel gaat ‘op de bon’, maar ook met bonnen is er al snel vrijwel niets te koop. Met creativiteit, hergebruik en improvisatie proberen de Nederlandse vrouwen er tijdens de bezetting mooi uit te blijven zien. Informatie Breien met Club Geluk, zondag 2 februari van 11:30 – 16:00 Toegang: € 27 / € 15 (houders Museumkaart) Kaarten via tickets.verzetsmuseum.org/warme-truien De tentoonstelling Mode op de bon is te zien tot en met 1 juni 2020.