VERPLAATST: Een antropologische invalshoek: boombastdoek uit Polynesië

Modemuze Academy
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam

DEZE LEZING IS VERPLAATST NAAR 12 JUNI in het Tropenmuseum

Academy-lezing: Een antropologische invalshoek: boombastdoek uit Polynesië op woensdag 17 mei om 15:00

Door Wonu Veys - Conservator Oceanië Nationaal Museum van Wereldculturen

Boombastdoek gemaakt van de binnenbast van de papiermoerbeiboom wordt nog steeds rijkelijk gebruikt tijdens Polynesische ceremonieën over de hele wereld. Vele antropologen en kunsthistorici hebben aandacht besteed aan dit textiel, maar toch is er weinig bekend over zijn geschiedenis.

We nemen een kijkje in de Polynesische materiële cultuur. De rijke culturele geschiedenis van boombastdoek laat zien dat het maken, maar ook het versieren en het gebruik van boombastdoek middelen zijn waardoor de vrouwelijke creativiteit tot uiting gebracht wordt.

Kaarten

Kaarten voor deze Academy-lezing kosten €5,00 en kunnen worden gekocht via Eventbrite.

De lezingen zijn gratis voor Modemuze-bloggers en OBA-leden, maar om van een plek verzekerd te zijn, moet een kaart worden gereserveerd via Eventbrite. Gebruik de code MODEMUZEOBA en neem je OBA-lidmaatschapspas mee naar de lezing.