Taskforce Fashion presenteert: ‘Residency for Responsible Fashion’

Close up van meisje met zelfgemaakte ketting
jan '22 20
mrt '22 27
TextielMuseum Tilburg

Op het Panoramadeck, op de derde verdieping van het museum, heb je een prachtig uitzicht over het terrein met onder meer de schoorsteen van de voormalige fabriek. Hier toont het TextielMuseum presentaties van partners. Eerder te gast waren onder andere de Design Academy Eindhoven, Kunstkameraden, en vele anderen.

In opdracht van en in nauwe samenwerking met het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie startte in 2018 Taskforce Fashion, een uniek, multidisciplinair en research-based samenwerkingsverband tussen mode-platforms FASHIONCLASHM-ODE en State of Fashion. In co-creatie met Nederlands ontwerptalent en in dialoog met het (inter)nationale modeveld en andere disciplines onderzoeken de drie platforms met uiteenlopende experimenten de transformerende rol van mode in relatie tot maatschappelijke vraagstukken.

Meer informatie over deze tentoonstelling vind je hier.