Ruw & rauw: bloemlezing uit de Coda-collectie

Terhi Tolvanen, Chaine Grise, 2010, collectie CODA Museum.
aug '18 05
okt '18 28
CODA Museum

Van onbewerkt hout, gepolijst staal, tactiel papier en mat tin tot gehamerd brons en glas in ijzerzettingen; de tentoonstelling Ruw & Rauw in CODA Museum toont van 5 augustus tot en met 28 oktober 2018 een selectie objecten die het uiteenlopende materiaalgebruik in sieraadvormgeving in beeld brengt.

Daarnaast is werk te zien van beeldend kunstenaar Leon Adriaans. Hij streefde naar het maken van zuivere en eerlijke kunst met eenvoudige materialen uit zijn directe omgeving. Zo protesteerde hij tegen de gladde, kunstmatige kunst die door critici en musea gewaard en getoond wordt. Zijn werk van veevoederzakken is in de tentoonstelling opgenomen.

Workshop Sieraadontwerp met 3D printer

Met de ontwikkeling van 3D printing, lasercutting en digitale ontwerptechnologieën is er vanuit een nieuwe invalshoek aandacht voor materiaalgebruik in sieraadvormgeving. Gedurende de looptijd van de tentoonstelling krijgen bezoekers de kans kennis te maken met de professionele 3D printer Stratasys Object 260 Connex 3. Deze Multi Poly Jet 3D printer spuit minuscule druppeltjes vloeibaar polymeer op een platform. Zodra het materiaal is neergelegd, wordt het met UV uitgehard zodat de nieuwe laag zich aan de voorgaande kan hechten. CODA geeft een aantal workshops die deelnemers kennis laat maken met de mogelijkheden van de printer.

Data: Donderdag 6 september, 4 oktober en 25 oktober

Tijd: Van 18.30 tot 20.30 uur

Plaats: CODA Museum en CODA FabLab

Kosten: € 12,50 (exclusief eventuele materiaalkosten; deze zijn afhankelijk van het gemaakte ontwerp)

Software: Sculptris

Deelnemers: Er is per workshop plek voor maximaal 8 personen. De workshop heeft doorgang bij een minimaal aantal aanmeldingen van 4. Deelnemen aan een van de workshops? Meldt u aan via [email protected] o.v.v. Ruw & Rauw Workshop en de gewenste datum.

Ruw & Rauw toont werk van

Anne Achenbach, Paul Adie, Leon Adriaans, Volker Atrops, Gijs Bakker, Laura Bakker, Peggy Bannenberg, Doris Betz, Iris Bodemer, Onno Boekhoudt, Antje Bräuer, Helen Britton, Elizabeth Callinicos, Paul Derrez, George Dobler, Iris Eichenberg, Ute Eitzenhöfer, Réka Fekete, Rebekah Frank, Karl Fritsch, Arianne van der Gaag, Rowena Gough, Willemijn de Greef, Dana Hakim, Carmen Hauser, Renate Heintze, Marja Hooft, Alexandra Hopp, Rudolf Kocéa, Daniëlle Koninkx, Daniel Kruger, Winfried Krüger, Li Liang, Susanna Loew, Alix Manon, Lous Martin, Lilian Naomi Mattuschka, Julie Mollenhauer, Evert Nijland, Juliane Noack, Ted Noten, Shari Pierce, Ruudt Peters, Karen Pontoppidan, Tota Reciclados, Tabea Reulecke, Philip Sajet, Lucy Sarneel, Vera Siemund, Robert Smit, Terhi Tolvanen, Manuel Vilhena en Andrea Wipperman.