Redress Tentoonstelling

Op 17 januari opende Fashion for Good een tijdelijke tentoonstelling met de collecties van de Redress Design Award 2018 – ‘s werelds grootste duurzame-modeontwerpwedstrijd.

De unieke stukken van de finalisten zijn zero-waste en gemaakt door middel van upcycling en reconstructietechnieken. Ze zijn ontworpen door internationale game changers, met als doel de mode-industrie te transformeren.

De tentoonstelling wordt officieel geopend door de Director of Partnerships & Communications van Redress, Hanna Lane, en Managing Director van Fashion for Good, Katrin Ley. Op het podium zal Lane een van de finalisten, Hung Wei-Yu, interviewen over zijn visie op duurzaamheid en upcycling. Wei-Yu experimenteerde met handgemaakt kant van houtafval van de meubelindustrie.

De Redress Design Awards 2018 ontving aanvragen uit 55 verschillende landen. De competitie promoot duurzame ontwerpen en technieken om zo de groei naar een circulair modesysteem te stimuleren. De eerste plaats werd dit jaar toegekend aan Tess Whitford, de tweede plaats is voor Jesse Lee. Beide inzendingen maken deel uit van de tentoonstelling.

Alle kledingstukken zijn zorgvuldig gestyled op mannequins van Mannequino, ’s werelds eerste modulaire etalagepop, ontworpen voor een circulaire economie.

De tentoonstelling is vanaf 17 januari t/m 14 februari 2019 te zien in de Fashion for Good Experience op Rokin 102 in Amsterdam en is gratis toegankelijk.

Over Redress

Redress is een innovatieve NGO uit Hong Kong die zich inspant om textielafval te verminderen en duurzaamheid binnen de mode-industrie te bevorderen. Via hun dynamische programma’s werken ze rechtstreeks samen met ontwerpers, merken, fabrikanten, professionals uit de industrie, educatieve organisaties en consumenten, om innovatieve modellen te promoten en de groei naar een nieuwe circulaire economie voor mode te stimuleren.

De Redress Design Award is de grootste internationale duurzame-modeontwerpwedstrijd en werkt aan het opleiden van opkomende fashion designers overal ter wereld op het gebied van duurzame ontwerptheorieën en -technieken om groei naar een circulair modesysteem te stimuleren. Door duurzaam-ontwerptalent wereldwijd onder de aandacht te brengen, creëert de concurrentie een uniek platform voor gepassioneerde en getalenteerde game changers uit de mode, om de industrie te transformeren en het beste ontwerp te belonen met carrière-veranderende prijzen om de impact op de lange termijn te maximaliseren.

Over Fashion for Good 

Fashion for Good is het wereldwijde initiatief om alle mode goed te maken. Het is een internationaal platform voor innovatie, door middel van samenwerking en “community”. Met een open uitnodiging voor de hele mode-industrie brengt Fashion for Good merken, producenten, retailers, leveranciers, non-profitorganisaties, innovators en investeerders samen in hun ambitie.

De kern van Fashion for Good wordt gevormd door het innovatieplatform. Dit bestaat uit de Fashion for Good-Plug and Play Accelerator die veelbelovende start-ups de expertise en toegang tot financiering biedt die ze nodig hebben om te groeien. Het Scaling-programma ondersteunt innovatieve technologieën die de proof-of-conceptfase voorbij zijn. Het toegewijde team biedt hen ondersteuning op maat en toegang tot expertise, klanten en investeerders. Het Good Fashion Fund zal de financiële injecties bieden aan producenten om hen zo op grotere schaal duurzaam te laten produceren. 

Fashion for Good zet zich in voor grootse verandering voor de hele mode-industrie. De Fashion for Good Experience is ‘s werelds eerste interactieve tech-museum toegewijd aan duurzame, circulaire mode-innovatie en werd geopend in oktober 2018. 

Vanuit de hub in Amsterdam faciliteert Fashion for Good ook een gedeelde kantoorplek voor gelijkgestemden: de Circular Apparel Community en creëert daarnaast open-source tools zoals de Good Fashion Guide. 

De programma’s van Fashion for Good worden ondersteund door founding partner C&A Foundation en corporate partners adidas, C&A, BESTSELLER Galeries Lafayette Group, Kering, Otto Group, PVH Corp., Stella McCartney, Target en Zalando.  

Ga voor meer informatie naar de website.

Doe een aanvulling

Vul deze informatie aan of geef een reactie

 
 
Locatie
Fashion for Good Experience
Datum
17 januari 2019 tot 14 februari 2019
Type
Tentoonstelling