the new normal: reflections in fashion now

sep '20 24
nov '20 02
Tentoonstelling
OSCAM, Amsterdamse Poort, Amsterdam

In the new normal zoomen we in op actualiteiten en reflecteren ontwerpers en bloggers uit de community op de afgelopen periode en wat eventuele veranderingen in de (mode)wereld zouden kunnen betekenen voor de toekomst. Wat zou ‘het nieuwe normaal’ moeten zijn?

Een paar highlights zijn de originel Pillow Dress die de internationale viral #pillowchallenge deed aanwakkeren en werk van Durn Lantink en Karin Adduchi dat zij speciaal voor deze expositie maakten.

Maken we ook een koppeling tussen de fysieke expo in OSCAM en de Modemuze website. Vijf bloggers hbben een blog-essay geschreven waarbij zij reflecteren op de ideeën van de ontwerpers, het werk in de expo en minimal één object uit een van de Modemuzemuseumcollecties.

De vormgeving van de expo wordt gedaan door Zaïra Pourier en Christine Kipiriri. Hun concept draait om een grid van 1,5 meters, waarbinnen paviljoens worden gecreëerd waarin de werken van de ontwerpers, een afbeelding van het museumobject en een samenvatting van het bijbehorende blog-essay worden samengebracht.