Meet Up: Vintageliefde II: over Stijl

Eton College Boys (via Wikimedia Commons) en Birthe Weijkamp (via Miss B's Vitage Wardrobe).
mei '17 11
Modemuze Meet Up
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam

Meet Up: Vintageliefde II: over Stijl op donderdag 11 mei om 19:00

Door António Sérgio Rosa de Carvalho – Architectuurhistoricus en oprichter "Tweedland" The Gentlemen’s Club en Birthe Weijkamp – kostuumhistorica en vintageliefhebber

Style is bloody serious

António Sérgio Rosa de Carvalho

Mode en kleding wordt tegenwoordig meer gezien als uiterlijk vertoon, maar een paar honderd jaar geleden kon de verkeerde of een ondefinieerbare 'outfit' een kwestie van leven of dood zijn. António Sérgio Rosa de Carvalho gaat in op het belang van stijl en kwaliteit vandaag de dag. Bovendien vertelt hij alles over de oorsprong van en het verschil tussen de dandy en de gentleman.

Shopping, stijl en verzorging

Birthe Weijkamp

In de tweede Meet Up over vintageliefde wordt het kopen en verzorgen van vintagekleding, het kleden in stijl en etiquette onder de loep genomen. Birthe Weijkamp geeft tips en vertelt meer over het kleden in de mode uit het Interbellum.

Kaarten / Pay as you like

Er zijn ongeveer 30 zitplekken beschikbaar voor dit evenement. Om een zitplek te verzekeren, kunnen kaarten voor de Modemuze Meet Ups gratis worden besteld via Eventbrite. Bezoekers met een ticket krijgen voorrang op een zitplek.

Op locatie kan een (contante) donatie worden gedaan (Pay as you like) om Modemuze-evenementen in de toekomst ook mogelijk te maken.