Meet Up: Van wambuis naar herencolbert

Modemuze Meet Up
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam
14:00 - 15:00

Meet Up: Van wambuis naar herencolbert: patronen uit het verleden op zaterdag 29 april 14:00 - 15:00.

Door Roy Verschuren – Maatkleermaker Devious Kleermakerij en technisch docent

Ontmoet Roy Verschuren, ambachtelijk kleermaker. Hij vertelt over de ontwikkeling van de wambuis naar het moderne herencolbert vanuit het perspectief van de kleermaker. Roy zal de nadruk leggen op de vorm van kledingstukken in (historische) patronen en wat er verder nog bij de vormgeving komt kijken.

Kaarten / Pay as you like

Er zijn ongeveer 30 zitplekken beschikbaar voor dit evenement. Om een zitplek te verzekeren, kunnen kaarten voor de Modemuze Meet Ups gratis worden besteld via Eventbrite. Bezoekers met een ticket krijgen voorrang op een zitplek.

Op locatie kan een (contante) donatie worden gedaan (Pay as you like) om Modemuze-evenementen in de toekomst ook mogelijk te maken.