Meet up #2: dragers uit de mode

Modemuze Meet Up
Centraal Museum Utrecht
19:00 - 20:30

Van sommige kledingstukken in een museumcollectie weten we wie het gedragen heeft, maar het leeuwendeel is anoniem in de collectie gekomen. Toch gek, als je bedenkt dat kleding zo dicht bij een drager heeft gestaan – en deze soms zelfs op de maat van zijn of haar lichaam gemaakt is.

In Uit de Mode wordt speciaal aandacht besteed aan de onlosmakelijke verbintenis tussen kleding en de mens. Maar hoe werkt die relatie tussen mensen en mode eigenlijk? Waarom dragen we iets wel, of juist niet? In deze Meet Up gaat stijlantropologe Carmen Hogg in gesprek met trend forecaster Antoinette van den Berg, Said Belhadj en Tamara Karsdorp van Utrechtse Puha, en bruikleengever Nick Pieplenbosch over zijn H&M x Margiela dekbedjas.

Datum: donderdag 7 september
Tijd: 19.00 - 20.30 uur
Kosten: gratis (exclusief museumentree)

CentraalMuseum.nl

Reserveren gewenst. Mail naar [email protected] of bel dinsdag t/m zondag tussen 10.00 - 17.00 uur naar 030-2362310.