Masterclasses en Open Ateliers Meesteropleiding Coupeur

jun '18 19
Meesteropleiding Coupeur, Amsterdam
14:00 - 16:00

Altijd al willen weten hoe het er aan toe gaat bij de Meesteropleiding Coupeur of zelf graag (beter) op maat gemaakte kleding kunnen maken? De Meesteropleiding Coupeur in Amsterdam stelt de deuren open voor kijkjes achter de schermen en zelf cursussen voor amateurs én gevorderden. Dit onder begeleiding van professionals die je alle kneepjes van het vak laten ervaren.

Extra Open Atelier middag

Dinsdag 12 Juni Open Atelier van 14:00 -16:00 uur.

Wat gebeurt er in de ateliers van de Meesteropleiding Coupeur? Je maakt het mee tijdens de lesuren waarin je de ateliers van het dames- en heren coupeursvak bezoekt. Samen met andere geïnteresseerden zie je waar onze leerling coupeurs aan werken. Je krijgt zo een goed beeld van wie de leermeesters en leerlingen zijn. En wat je leert maken: van veel en diverse kledingonderdelen, tot kledingstukken en eindprojecten voor couture, theater, opera, ballet en film. Zien hoe we leren en werken is de beste manier om erachter te komen of deze unieke ambachtelijke opleiding bij jou past! Meld je van tevoren aan dan houden we rekening met je komst.

T 020 820 1153 of E [email protected]

Agenda Modemuze Open Atelier middag in het weekend Meesteropleiding Coupeur

De laatste masterclasses tot aan de zomervakantie gaan bijna van start...

Ben je erbij? Voor iedere masterclass geldt; je werkt in een professionele atelieromgeving waar je de beschikking hebt over diverse machines en materialen onder begeleiding van een ervaren coupeur.

Kijk voor meer informatie per masterclass op de website. Aanmelden kan ook via de website.

Alle data onder voorbehoud; de cursussen starten bij voldoende inschrijvingen.

Masterclass Revolutionair Smokingjasje

De inspiratie voor deze masterclass is van fashion designer Yves Saint Laurent. Saint Laurent was de eerste die de smokingjas ontwikkelde voor het vrouwelijke lichaam. Liefhebber, kenner en designer Leon Klaassen Bos leert je diverse technieken en constructies die worden toegepast voor het perfecte dames smokingjasje.

Agenda Modemuze Masterclass Revolutrionair smokingjasje Meesteropleiding Coupeur

Masterclass Kleding op eigen maat

Wil je je eigen ontwerp / kledingstukken vervaardigen? Onder begeleiding van een ervaren coupeur leer je stapsgewijs te werken en je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Je leert o.a. een goed patroon op maat te tekenen, een proefmodel van (eigen) ontwerp te maken en diverse technieken waaronder het inzetten van een rits.

Agenda Modemuze Masterclass Kleding op eigen maat Meesteropleiding Coupeur

Masterclass Drapagetechnieken

Wil je leren draperen? Vanaf 20 maart start deze masterclass door drapage master Filip Eyckmans. Indien je al enige patroon- en naaikennis in huis hebt en je wilt je verdiepen in dit onderdeel dan is deze masterclass echt iets voor jou! Vanuit het basispatroon leer je d.m.v. vervormen, (in)knippen, toevoegen etc. tot de gewenste drapage (draperie) te komen. Daarna wordt een toile van het patroon gestikt... Meer weten?

Agenda Modemuze Masterclass Drapagetechnieken Meesteropleiding Coupeur