Hoe divers is glamour? // Show it! Lagos

Agenda Modemuze Hoe divers is glamour Show it Lagos. Evenement en filmvertoning Tropenmuseum, MAFB en Research Center for Material Culture
jan '18 21
Evenement
Tropenmuseum, Amsterdam
13:00 - 17:00

Lagos is als grootste stad op het Afrikaanse continent de thuisbasis van ruim 21 miljoen inwoners en heeft de meest gevestigde mode-industrie in Afrika. De internationaal succesvolle ontwerpers en de prestigieuze Lagos Fashion and Design Week trekken wereldwijd de aandacht van de mode-industrie.

Met name voor de rijke bovenlaag wordt het modebeeld gekenmerkt door glamour. Waar komt deze behoefte om jezelf op te doffen vandaan? En hoe verhoudt dit zich tot het stereotype dat Afrika geen luxe kent?

\\ PROGRAMMA: talks, workshop, film & muziek

Presentaties en discussie met modeontwerpers Ch’som Ogundu en George Adegite en stijlantropoloog Carmen Hogg over de diversiteit van glamour en een workshop headwrapping met Meryam Obaseki. Het programma wordt geleid door Leila Aigbedion, model en organisator van Miss Africa Netherlands.

Muziek: DJ Dynamite, aka Henry Ogunbile.

\\ FILMPROGRAMMA fashion fest

Voor de modewedstrijd fashion fest - een co-creatie van MAFB, Research Center for Material Culture en Tropenmuseum - lieten 64 modetalenten zich inspireren door de collectie van het Tropenmuseum. Hier is een documentaire over gemaakt een initiatief en concept van Marian Duff in samenwerking met researcher Lisa Whittle en filmmaker Elisabetta Agyeiwaa, die vandaag in première gaat. Na afloop gaan we in gesprek met Els van der Plas en Steven M P Dahlberg over hun favoriete modefilm. En kun je de mini expo met werk van Carin Verbruggen, Lisa Konno en Anbasja Blanken bezoeken.

\\ INFO

\\ UPCOMING

Tijdens de serie events bij 'Fashion Cities Africa' kom je dichter bij je eigen stijl en bij de bruisende creativiteit van de wereldsteden Casablanca, Nairobi, Lagos en Johannesburg.