European Art Quilts Foundation - Grande Finale

Agenda Modemuze European Art Quilts Foundation - Grande Finale Historisch Museum de Bevelanden 2017
jul '17 01
sep '17 03
Historisch Museum de Bevelanden, Goes

Het Historisch Museum de Bevelanden organiseert, in samenwerking met de European Art Quilt Foundation, een unieke tentoonstelling van ART QUILTS en textiel kunstwerken met een grote verscheidenheid. Vanaf 1 juli tot en met 3 september 2017 zijn in het Oudemanhuis, Zusterstraat 11 te Goes kunstwerken te zien uit 18 Europese landen. De kunstenaars, van wie het werk wordt getoond, zijn diegene die in de afgelopen 25 jaar in één van de acht tentoonstellingen van de Stichting EAQ hebben geëxposeerd. Al het te tonen werk is recent werk van de kunstenaars en de tentoonstelling spreidt zich over de drie verdiepingen van het gebouw.

Textielkunst

De textielkunst is van hoog niveau uit alle delen van Europa. De verschillen in cultuur, klimaat en traditie zijn dan ook duidelijk waarneembaar. De werken geven voorstellingen van realisme tot abstract en van zachtaardig tot (soms) confronterend. Het is een zeer kleurrijke tentoonstelling waar naast tweedimensionaal werk ook driedimensionale installaties te zien zijn. Hiermee maakt de Stichting Europese Art Quilts haar doelstelling om deze vorm van KUNST onder de aandacht te brengen alleszins waar.

Goes Aziëjaar

In het kader van het Azië jaar in Goes is het vermeldenswaardig dat de technieken uit Azië, die in de textielkunst gebruikt worden, aandacht krijgen. Deze technieken zijn: shibori en batik. Shibori is een verftechniek met een Japanse naam, die ook in een aantal andere landen wordt toegepast. Batik is een Javaanse techniek. Beide verftechnieken maken gebruik van het blokkeren van bepaalde delen van de stof voor de kleurstof, waardoor men bijzondere kleureffecten kan bereiken.

Voor de Art Quilt expositie 'Grande Finale' in het Oudemanhuis geldt een eigen toegangsprijs. Passepartouts zijn verkrijgbaar.

Entreeprijs Oudemanhuis  European Art Quilt Foundation 'Grande Finale' € 10,00 p.p.
Passepartout Oudemanhuis Art Quilts / Museum HMDB € 15,00 p.p.
Museumkaarthouders en Zeelandpashouders betalen een toeslag voor de Art Quilt expositie 'Grande Finale' € 5,00 p.p.

Voor meer info zie Museum de Bevelanden.