Open depotbezoek: Culturele ontmoeting - Wederzijdse inspiratie

MAFB x Tropenmuseum, Richard Soesanna tijdens Masterclassdag fashion fest 2016.
jun '17 12
Open Depotbezoek
Tropenmuseum Amsterdam
15:00 - 16:30

Open Depotbezoek: Culturele ontmoeting – Wederzijdse inspiratie op maandag 12 juni om 15:00

Eva Harmsen – Conservator in opleiding en Wonu Veys - conservator Oceanië
Tropenmuseum, Amsterdam

De collectie van het Tropenmuseum barst van objecten die vertellen over culturele ontmoetingen en wederzijdse inspiratie. Hoe bestuderen we kleding van andere culturen?

De Open Depotrondleiding wordt ingeleid door een korte lezing van conservator Oceanië, Wonu Veys, die onderzoek deed naar boombastdoek uit Polynesië.  De rijke culturele geschiedenis van boombastdoek laat zien dat het maken, maar ook het versieren en het gebruik van boombastdoek middelen zijn waardoor de vrouwelijke creativiteit tot uiting gebracht wordt.

Daarna zal conservator in opleiding Eva Harmsen de bezoekers meenemen naar het depot. Laat je verrassen tijdens het Open Depot in het Tropenmuseum op maandag 12 juni.

Kaarten

Kaarten voor een Open Depotbezoek kosten €15,00 en kunnen worden besteld via Eventbrite.