Borduur jij mee met de Italiaanse kunstenaar Ruben Montini?

feb '21 03
feb '21 28
Evenement
Museum Arnhem

Borduur jij mee met de Italiaanse kunstenaar Ruben Montini? Stuur je borduursel in voor een groot Europees kunstkleed 'de schoonheid van de EU' van maar liefst 30 meter!

De Italiaanse kunstenaar Ruben Montini reist al meer dan drie jaar door Europa met een enorm borduurkleed. Zijn droom is dat inwoners van alle lidstaten er aan bijdragen. Tijdens de tentoonstelling Living Forgiving Remembering in De Kerk in Arnhem zouden bezoekers twee dagen mogen mee borduren. Wegens corona biedt Montini nu alle borduurliefhebbers de kans om mee te doen. Je kunt jouw bijdrage vanaf nu opsturen naar Museum Arnhem tot en met 28 februari.

Inspiratie nodig?

Montini nam een speciale videoboodschap voor Museum Arnhem op vanuit Italië, bekijk hem hier.

Maak en stuur op!

Pak dus een naald en draad en een lapje stof en maak naar eigen idee een borduurwerk. Je kan zelf het ontwerp van je borduursel bepalen, zonder beperkingen of grenzen, net zoals de EU idealiter zou moeten functioneren. Als je klaar bent stuur je het werk inclusief een foto of filmpje van jou aan het werk naar Museum Arnhem*. Museum Arnhem stuurt alle borduursels naar de kunstenaar die het aan de 30 meter lange lap zal toevoegen.

Eindresultaat

De bijdrage van elke deelnemer is cruciaal voor het eindresultaat. Het idee is dat individuele ontwerpen uiteindelijk hun specificiteit verliezen doordat zij onderdeel worden van het grotere geheel. Hierdoor ontstaat een uniek werk. Volgens Montini is het eindresultaat een metafoor voor ‘de schoonheid van de EU’: de smeltkroes van verschillende mensen met gemeenschappelijke culturele achtergronden. Montini ziet uit naar bijdragen uit Nederland!!

Het uiteindelijke borduurwerk symboliseert de samenwerking van inwoners uit de hele Europese Unie. Het hele project, getiteld Questo Anonimato É Sovversivo [Deze anonimiteit is subversief], wordt komend jaar getoond in Turijn.

Meedoen?

Je kunt je creatie tot 28 februari 2021 opsturen naar Broekstraat 32, 6828PZ Arnhem. Foto's en video's (minimaal 30 seconden) kan je sturen naar [email protected]. Zie voor verdere deelnemersvoorwaarden en copyright de website