Maar de mode blijft een grote rol spelen. Barbie gaat helemaal met haar tijd mee en draagt een minirok in de jaren zestig, disco-kleding in de jaren zeventig, ze krijgt schoudervullingen in de jaren tachtig, kleedt zich in joggingoutfit en is in de jaren negentig in naveltruitjes te koop. Met het nieuwe millennium worden haar vormen ronder en krijgt ze een ander kapsel en nieuwe make-up.
De Barbiepop krijgt ook designer kleding van wereldbekende ontwerpers zoals Dior, Versace en Givenchy. Beroemde sterren zoals Marilyn Monroe, Liz Taylor als Cleopatra, Heidi Klum en Shakira worden inspiratiebronnen voor de aankleding van de Barbiepop.
Niet alleen is ze haar tijd ver vooruit doordat ze in diverse etnische varianten verschijnt, ze oefent ook mannelijke beroepen uit zoals die van archeoloog, astronaut, dierenarts en coureur. In 1992 stelt ze zich zelfs kandidaat voor het Witte Huis. En doet de Barbiepop eerst nog aan typisch vrouwelijke sporten zoals skiën en ballet, later volgen honkbal en voetbal en vervangt Barbie haar rolschaatsen voor skeelers. Door die verschillende facetten van de Barbiepop weerspiegelt de tentoonstelling als het ware de maatschappelijke ontwikkeling en de emancipatie van de laatste decennia.
Verder verschijnen al gauw andere leden van de familie zoals Ken, Allan, Midge en Skipper.