Academy-lezing: Kostuums in boeken en prenten

mei '17 03
Modemuze Academy
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam
15:00 - 16:15

Academy-lezing: Geschiedenis of theater: kostuums in boeken en prenten op woensdag 3 mei 15:00 - 16:15.

Door Marike van Roon -  Hoofdconservator Bijzondere Collecties UvA

In de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam bevinden zich duizenden mode- en kostuumprenten: in boeken en tijdschriften, maar ook in de vorm van originele tekeningen. Zij zijn verzameld als bron van inspiratie voor onze eigen tijd. Maar hoe betrouwbaar zijn zij eigenlijk? Droegen mensen echt dergelijke kleding? Gaat het hier om geschiedenis of om theater?

Kaarten

Kaarten voor deze Academy-lezing kosten €5,00 en kunnen worden gekocht via Eventbrite.

De lezingen zijn gratis voor Modemuze-bloggers en OBA-leden, maar om van een plek verzekerd te zijn, moet een kaart worden gereserveerd via Eventbrite. Gebruik de code MODEMUZEOBA en neem je OBA-lidmaatschapspas mee naar de lezing.