Academy-lezing: Veelzeggend! Streekgebonden kleding uit Nederland

Modemuze Academy
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam
15:00 - 16:30

Academy-lezing: Veelzeggend! Streekgebonden kleding uit Nederland op woensdag 24 mei 15:00 – 16:30

Hanneke van Zuthem – Conservator Kleding & Sieraden Nederlands Openluchtmuseum

Nederland kent een grote variatie streekgebonden kleding. Aan die kleding is veel af te lezen over de dragers. Hanneke van Zuthem vertelt hierover aan de hand van voorbeelden uit de collecties in het Nederlands Openluchtmuseum.

Flits: Inspiratie uit de Nederlandse Streekdracht

Aansluitend een flitspresentatie door onderzoeker en filmmaker Thijs Adriaans over zijn inspiratie uit de Nederlandse streekdracht.

Kaarten

Kaarten voor deze Academy-lezing kosten €5,00 en kunnen worden gekocht via Eventbrite.

De lezingen zijn gratis voor Modemuzebloggers en OBA-leden, maar om van een plek verzekerd te zijn, moet een kaart worden gereserveerd via Eventbrite. Gebruik de code MODEMUZEOBA en neem je OBA-lidmaatschapspas mee naar de lezing.