Wastra Weekend – Dieren in (Indonesisch) textiel

Evenement
Dierenpark Taman Indonesia
batik

Het weekend van 23 & 24 februari organiseert dierenpark Taman Indonesia samen met batik kenner en kunstenaar Sabine Bolk een weekend in het teken van Indonesische textiel. Tijdens deze 2e editie staat het thema ‘dieren in textiel’ centraal. Zo zullen er prachtige danskostuums, een batik expositie en dierenverhalen door de tuin te zien zijn. Op zondag is het batikplein geopend met diverse batik & textiel producten van diverse ontwerpers uit Nederland en Indonesië.

Thema: Dieren in Textiel

Op beiden dagen zal de bijzondere expositie ‘dieren in textiel’ te zien zijn, samengesteld door batik kenner en kunstenaar Sabine Bolk. Niet alleen batik, maar ook hoofddeksels en danskostuums passeren de revue. Deze expositie vindt plaats in het eethuis van Taman Indonesia.

Ook in het dierenpark zelf, vind je textiel tussen de dieren. Voor de kinderen is er een speurtocht waarbij de verhalen van de dieren naar voren komen. Via een speciale route vind je de weg tussen de dieren in textiel.

Speciaal: Batik Workshop op 23 februari

Op 23 februari wordt een exclusieve batikworkshop gegeven onder leiding van Sabine Bolk en Shuen-Li Spirit. Zij vertellen je over de rijke geschiedenis van deze techniek, in 2009 geplaatst op de werelderfgoedlijst van Unesco, en helpen je op weg in het ontwerpen en uitvoeren van een eigen batik ontwerp. Aanmelden is hiervoor wel verplicht, en kan via de website van Taman Indonesia. www.taman-indonesia.nl

Laat je indonesisch textiel onderzoeken op het Batikplein

Op 24 februari vindt een mini- pasar plaats met 6 standjes vol batik & textiel. Kleding, doeken, tassen en sieraden kunnen bekeken en gekocht worden. Tevens kun je je eigen batik doek, ikat doek of Songket meenemen, om bij Wastra Spreekuur door de kenners onder de loep te laten nemen. Van welk eiland, welke techniek en uit welke periode is de doek afkomstig? Dat zijn vragen waar de textielkenners antwoord op kunnen geven.

Bij de Photobooth kun je op de foto gewrapt in –natuurlijk- Batik! Maak je batik statement, en laat een mooie foto achter bij de photobooth.

Batik met dieren tussen de bladeren. Bron: Sabine Bolk.

Naam: Wastra Weekend – Dieren in (Indonesisch) textiel

Datum: 23 & 24 februari 2019

Toegangsprijs: 9,50 p.p. online 8.95 p.p.

Deelname Batik Workshop: 44,50 p.p.  te reserveren via www.taman-indonesia.nl

Adres: Kallenkote 53, 8345 HE te Kallenkote